تعمیرات و ریمپ تخصصی انواع ایسیو ECU کامپیوتر خودروهای ایرانی و خارجی

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

ریمپ ایسیو چیست؟

 

 

ریمپ ایسیو چیست ؟
در خودروهای انژکتوری از ایسیو (کامپیوتر) جهت مدیریت موتور خودرو استفاده شده است که این کامپیوتر دستور پاشش و ایجاد جرقه براساس فاکتورهای گوناگون با توجه به شرایط کار موتور صادر میکند.

ایسیو علاوه بر ایجاد و نظارت  بر میزان پاشش سوخت و تنظیم جرقه بر بسیاری از موارد مورد نیاز یک خودرو انژکتور نیز نقش مستقیم دارد.

کلیه وظایف ایسیو از طریق یک نرم افزار صورت می پذیرد که به اصطلاح به این نرم افزار، دامپ گفته میشود.  در تعریف ساده تر، ایسیو یک نوع کامپیوتر بوده و دامپ نیز ویندوز این کامپیوتر می باشد.

 

ریمپ ایسیو

 

تا اینجای کار بطور کلی با مفهوم دامپ آشنا شدیم. حال این دامپ شامل بسیاری از جداول مورد نیاز جهت کارکرد یک موتور می باشد. مانند جداول پاشش سوخت و پدال گاز، هوای ورودی، گشتاور و…

سازنده خودرو، با توجه به نوع خودرو و همچنین نوع ایسیو استفاده شده و با در نظر گرفتن یکسری فاکتورهای کلی، و بعلت استراتژی مهمی مانند تامین قطعات یدکی و از دست ندادن مشتری و بسیاری از مولفه های اقتصادی دیگر که در این بحث نمی گنجد، اقدام به انتقال دامپ به ایسیو خودرو می نماید.

این دامپ امکان استفاده موثر از تمام توان خودرو را دارا نمی باشد و جهت دسترسی به قدرت بیشتر و به نوعی پنهان خودرو نیاز است که جداول دامپ مورد تنظیم و بازیابی قرار گیرد.

به تنظیم و بازیابی جداول دامپ، ریمپ گفته میشود. حال این بازیابی جداول با توجه به وضعیت خودرو و نیاز مشتری توسط یک متخصص ریمپ انجام خواهد گرفت.

 

ریمپ ecu

 

 

شخص ریمپ کار نیاز است که با علم ریمپ آشنایی کامل داشته باشد. متاسفانه موارد زیادی دیده شده است که شخصی در یک مغازه ای مانند باطریسازی بعد از گذراندن یک دوره دو سه روزه و توسط دیاگ یا پروگرامر، در عرض نیم ساعت اقدام به ریمپ می نماید. که در دستگاه فوق بعنوان مثال میزان جداول پاشش سوخت و آوانس جرقه زنی و برخی پارامترهای ساده با فشردن یک دکمه تحت عنوان افزایش شتاب بصورت کاملا روتین افزایش می یابد. جدا از اینکه در اکثر موارد به علت انتخاب ناصحیح جداول ، تغییری در خودرو احساس نمیشود یا خودرو گاز خورده و یا در دست انداز و ترمز ناگهانی، خاموش می گردد.
و در موارد نادر اگر هم بصورت اتفاقی یک دامپ هم همین چند جداول که دستگاه های فوق، می توانند بصورت ناقص پیدا کنند، ریمپ گردد و مشکلاتی ایجاد نشود بعد از گذشت چند صد کیلومتر، خودرو به حالت اول قبل از ریمپ باز می گردد. به علت عدم کالیبره جداول سنسور اکسیژن پس حتما قبل از سپردن خودرو خود جهت ریمپ حتما در این خصوص که شخص مورد نظر علم کافی در این خصوص دارد یا خیر مطمئن گردید. یا توسط پروگرامر و دیاگ این کار را برای شما انجام میدهد یا کپی کردن یک دامپ مشابه ریمپ شده که در این حالت نیز آن چیزی را که از ریمپ انتظار دارید، به دست نمی آورید.

شخص ریمپ کار باید تسلط کامل بر نرم افزاری تخصصی ریمپ مانند
winols داشته و با زبان های برنامه نویسی اسمبلی و سی و.. آشنایی کافی داشته باشد.

 

 

  • ecu remap
  • ۰
  • ۰

ریمپ ecu

خدمات تخصصی ریمپ ایسیو

ریمپ تخصصی انواع خودروهای داخلی و خارجی

09389046884

 

206 – 405 – سمند – پرشیا – دنا – پراید – تیبا – رانا – ساینا و تمامی خودروهای داخلی

کیا – هیوندا – ام وی ام – جیلی – برلیانس – سانگ یانگ – جک و کلیه خودروهای وارداتی

 

موارد ریمپ و تیونینگ ایسیو شامل :

افزایش شتاب (افزایش شتاب در حرکت اولیه، هنگامی که دور موتور پایین می باشد و همچنین افزایش توان و بازدهای موتور در دورهای بالا)

 

حذف کاتاف (تعویض دنده در دورهای بالای خط قرمز)

 

حذف تاخیر دریچه گاز - حذف تاخیر پدال گاز (در خودروهایی که به جای سیم گاز از دریچه گاز الترونیکی استفاده شده، در اکثر موارد عمل گاز دادن با تاخیر انجام میشود که امکان حذف این تاخیر وجود دارد)

 

افزایش راندمان خودرو 15 تا 40 درصد

 

حذف سنسور اکسیژن دوم

حذف سنسور میل سوپاپ

برنامه ریزی و حذف خطاهای دائمی و سنسورهایی که حتی با تعویض آنها خطا از بین نرفته و کماکان چراغ چک روشن می باشد.

تغییر دمای کارکرد فن

رفع محدودیت سرعت

 

 

 

09389046884

  • ecu remap
  • ۰
  • ۰

ریمپ ای سی یو

 

 

ریمپ ای سی یو

 

 

ریمپ تخصصی انواع ایسیو

خودروهای ایرانی چینی خارجی

09389046884

کلیه ایسیو خودروهای خارجی، ایرانی و چینی

ریمپ و ارتقاء نرم افزار ECU تمامی خودروها

پراید پژو 405 206- سمند دنا ال نود رانا مگان

کیا هیوندا تویوتا لکسوس

حیلی ام وی ام و خودروهای چینی

 

افزایش شتاب و گشتاور خودرو

افزایش آوانس جداول جرقه زنی

تصحیح جداول پاشش

تصحیح جداول گشتاور و همچنین پدال گاز جهت رفع کپ موتور

جلوگیری از کاهش توان خودرو در هنگام استفاده از کولر و حرکت در سربالایی

رفع تاخیر دریچه گاز

تصحیح جداول سنسور اکسیژن جهت کاهش مصرف سوخت

افزایش کاتاف

ایجاد کاتاف رگباری

کاهش دمای روشن شدن فن خودرو جهت کاهش دمای موتور در حد استاندارد و نرمال

رفع محدودیت سرعت

رفع خطاهای دائمی که چراغ چک را روشن می کنند

حذف سنسور اکسیژن

حذف سنسور میل سوپاپ

تنظیم و تغییر دور آرام Ideal (موتور درجا) جهت حذف لرزش موتور

 

09389046884

 

 

 

 

  • ecu remap